Funny story

idag är det tisdag och på tisdagar så har jag någonting som heter musikteori där man lär sig att läsa rytmer bland annat. Idag var en sådan dag då min lärare tyckte "jo men idag skulle det sitta fint med lite rytmläsning. I 3 takt och lite 2 takt. Och ja! Jag låter eleverna göra det EN. OCH. EN.
Jag är en sådan människa som verkligen inte kan hålla takten genom att bara banka i bordet. Så jag var inte så glad. Men lektionen började och jag fick som alla andra försöka läsa upp rytmen. Men det gick då fan inte. När alla andra i de där förbaskade rummet fixade det på första försöket satt jag där i minst 10 min och grejade det fortfarande inte. Jag har ganska kort stubin när saker inte funkar som det ska, så jag blev en aning förbannad och var nära på att kasta min penna på honom. men som tur var så kom den inte längre än på bordet framför mig. Men min lärare fortsatte glatt: "ja! Nästan! Kom igen en gång till!!"
När vi slutade så gav till och med han upp. Då var jag så trött och frustrerad att jag unnade mig en semla. Det är ju faktiskt fettisdagen!
Andledningen till varför jag berättar denna historia är för att jag hittade den här bilden på min favvis sida weheartit. Den beskriver situationen ganska bra tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Mander

Hahahhahah <3

2013-02-13 @ 22:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0