Kära gistanes

En sak som alltid funnits med mig och alla i min omgivning är strävan efter att vara perfekt. Man ska vara perfekt i precis allting. Och jag blir så trött på det.
Jag är så trött på att var jag än vänder mig så finns det någonting där som skriker: gör såhär, då blir du bättre. Samtidigt som samma källa senare säger: men glöm inte bort att va dig själv, du är bra!
Jag är så trött på alla ideal som finns runt om kring. Trött på att media bland annat ljuger om att man ska må bra. För det är ju en lögn allt ihop. Vad man än gör så finns det inte en chans att man kommer må bra. Det finns alltid någonting som är dåligt, vare sig du själv förstått det eller inte.

Jag är inte så jättebra med ord. Men det jag vill få fram med detta är att jag är fruktansvärt trött. Och rädd. För vad som kommer hända om idealen inte ändras snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0